viernes, enero 18, 2008

El metro d'aquest matí



Doncs aquest matí en el metro, veien que la parada de Navas estava a vessar de gent (molta més del normal) vaig decidí prendre un tren en direcció oposada per a així poder entrar en el meu una estació abans. Un cop dins el vagó, no és precisament que et posin una catifa vermella per poder entrar, ja en soc conscient, però ni un sol gest o moviment de facilitar-te l’accés. Doncs res, has de recorre a “l’empenyadeta”… sembla que en aquesta vida tot ha de funcionar a cops d’empentes.

Em sorprèn la capacitat de concentració que els amics lectors poden arribar a tenir, tenint en compta lo incomodo de la posició i moviments sobtats que no paren de succeir. Estem tots com a sardines i ells… com si res, sense aixecar la mirada del llibre i sense importar-les el teu estat d’incomoditat i més concentrats que mai en la seva lectura. Faran el mateix sempre?

Ja no parlem dels que, en lloc d’un llibre llegeixen el diari. El despleguen qual paracaigudes i ja t’has quedat sense un meravellós metre quadrat de espai. Quant les circumstancies no et permeten respectar el espai ocupat pel diari o el llibre, el lector aixeca les celles i et mira com si fos exclusivament culpa teva la interrupció d’aquest “meravellós” moment, com si fos algu personal. Que més desitjaria jo que tots poguéssim viatjar estirats en una gandula, amb un còctel de cava en una ma i una revista en l’altre.

2 Comments:

Blogger JGMir said...

Company, ets molt intel·ligent i observador. No ho dic pel poc que he pogut llegir en aquest blog i que de passada et demano que hi segueixis posant reflexions o vivències, sinó per les moltes intervencions que has anat fent a l'IOC i els cops de ma que has donat a les companyes i companys.
Felicitats per seguir estudiant i mantenir les neurones connectades tant temps com sigui possoble.

9:08 p. m.  
Blogger Dolors said...

Com més gran em faig , més m’agrada viure a pagès.  Les vegades que baixo a ciutat a passar un dia amb els amics també porto un llibre , quan els trobo , deixo el llibre en un banc i quan torno a marxar ja n’he comprat un altre , que algun dia tornaré a llegir mentre vaig a ciutat amb el tren.
M’agraden les mirades que fas al món i a més les expliques molt bé.
Ahhh , i ens hem deixat en Jaco Pastorius , geni dels baixistes i amb una vida i una mort apassionants. Per què els genis moren joves?.
Una abraçada virtual.
Dolors

1:33 p. m.  

Publicar un comentario

<< Home